Sposoby na poprawę samopoczucia i samozadowolenia

Fitness Duchowy

Smutek i przygnębienie, to emocje, które towarzyszą każdemu z nas. Czasami czynnikami powodującymi taki stan rzeczy są drobne problemy w domu lub w pracy. Przez sytuacje stresowe stajemy się apatyczni, drażliwi, skłonni do płaczu, towarzyszą nam wahania nastroju oraz brak ochoty na wykonywanie jakichkolwiek czynności. Na szczęście w większości przypadków takie stany psychiczne nie trwają długo, jednak niejednokrotnie mogą uprzykrzać życie zarówno nam, jak i naszemu otoczeniu. Sytuacja wygląda znacznie gorzej, gdy zły nastrój towarzyszy nam od dłuższego czasu, a nawet stopniowo się pogarsza. Jak skutecznie polepszyć samopoczucie?

Rozmowa z bliskim

Często spotkamy się z sytuacją, gdy stale otaczający nas stres, powoduje znaczne obniżenie nastroju. Zazwyczaj w takich przypadkach stajemy się nerwowi, rozdrażnieni i nierzadko nie mamy ochoty na rozmowę z kimkolwiek. Warto jednak wiedzieć, iż zrzucenie z siebie zbędnego ciężaru w postaci wyżalenia się drugiej osobie przynosi tylko i wyłącznie pozytywne skutki.

Zmień otoczenie

Jeśli w Twoim życiu pojawiła się monotonia, przyjmująca formę stałego rytmu dnia w postaci praca-dom, natychmiast zmień to. Oczywiście, wspinanie się po szczeblach kariery zawodowej, samorealizacja, zdobywanie wykształcenia i nowej wiedzy, to czynniki niezwykle ważne w procesie uzyskiwania samozadowolenia. Jednak nie warto zapominać o przyjemnościach, na które tak naprawdę czas znajdziesz zawsze. Nie muszą one trwać kilku godzin dziennie, wystarczy kilkanaście minut lub pół godziny, aby uspokoić myśli, ukoić duszę, zrelaksować się i uzyskać równowagę psychiczną.

Spędź czas na świeżym powietrzu - zwłaszcza jeśli na co dzień pracujesz w zamkniętym budynku, a po powrocie z pracy przebywasz zazwyczaj w domu. Idź na spacer po łące, wdychaj zapach kwiatów, słuchaj śpiewu ptaków, pobiegaj, wsłuchaj się w szum drzew, skieruj twarz prosto w słońce, wsiądź na rower i jedź przed siebie. Istnieje niezliczona ilość sposobów, które pomogą nam choć na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Wyeliminuj z życia stałe wymówki! Zrób w końcu coś, na co masz ochotę, a sam sobie podziękujesz za podjęcie tak ważnej decyzji. Znajdź chwilę dla siebie - weź długą kąpiel, zapal świecie, wypij lampkę wina, obejrzyj dobry film. Nie zapominaj o codziennych czynnościach, które przynoszą przyjemność.

Zmęcz się!

Nie bez powodu od wielu lat mówi się, iż najlepszym sposobem na wyładowanie negatywnych emocji, a co za tym idzie - uspokojenie nerwów - jest wysiłek fizyczny. Kiedy twoje mięśnie pracują, w organizmie wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, powodujące poprawę nastroju. Jeśli regularnie nie uprawiasz intensywnego sportu, zacznij od prostych czynności, sprawiających ci przyjemność, np. uprawa roślin w ogródku, długi spacer z psem, pływanie, gra w tenisa, zabawa z dzieckiem na świeżym powietrzu. Aktywność fizyczna w każdej formie przyniesie tylko i wyłącznie korzyści dla twojego organizmu. Kiepski nastrój zniknie jak ręką odjął.

Miej kontakt ze zwierzętami

Jak wykazują liczne badania, obcowanie ze zwierzętami zmniejsza ryzyko depresji oraz zapobiega powstawaniu zawałów serca, a nawet wylewów. Zabawa lub długi spacer z pupilem pozwala na zniwelowanie skutków stresu, obniża ciśnienie, wskutek czego nasz nastrój niezwykle się poprawia. Na polepszenie samopoczucia ma również wpływ fakt, iż zwierzaki obdarowują nas bezwarunkową miłością, bez zbędnych ocen naszego zachowania, dlatego w ich towarzystwie możemy czuć się swobodnie i komfortowo.

Artykuły

Suplementy na poprawę samopoczucia

Stresujący tryb życia, stałe problemy, natłok obowiązków, kłótnie z partnerem, choroba bliskiej osoby - to tylko kilka czynników, które mogą powodować obniżenie nastroju. Na dodatek, jeśli często towarzyszą nam wahania pogody, a nawet latem ilość słońca jest znikoma, zwyczajnie nasze samopoczucie ulega pogorszeniu.

czytaj całość

Sposoby na poprawę samopoczucia i samozadowolenia

Smutek i przygnębienie, to emocje, które towarzyszą każdemu z nas. Czasami czynnikami powodującymi taki stan rzeczy są drobne problemy w domu lub w pracy. Przez sytuacje stresowe stajemy się apatyczni, drażliwi, skłonni do płaczu, towarzyszą nam wahania nastroju oraz brak ochoty na wykonywanie jakichkolwiek czynności.

czytaj całość

Medytacja spokojnego serca dla początkujących

Chcesz wyciszyć swój umysł, oczyścić sferę psychiczną, pozbyć się zaprzątających głowę negatywnych myśli? Poznaj jedną z najczęściej stosowanych technik medytacji, która pozwoli Ci zniwelować uczucie lęku, niepokoju, złości i rozdrażnienia. Wpływ medytacji na organizm ludzki od wielu lat podlega rozmaitym badaniom, m.in tym przeprowadzonym w Stanach Zjednoczonych, które wykazały, iż wykazuje ona niezwykle głębokie i zbawienne działanie na psychikę.

czytaj całość

Dieta na dobre samopoczucie

Pojęcie diety znane jest każdemu z nas, zwłaszcza w kontekście odchudzania. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, iż żywienie może mieć istotny wpływ na naszą psychikę. Naukowcy z całego świata od lat prowadzą badania nad wpływem poszczególnych substancji w żywności na funkcjonowanie całego organizmu ludzkiego.

czytaj całość

Ashwagandha na stres i depresję - czy naprawdę działa?

Ashwagandha (inaczej nazwana żeń-szeniem indyjskim lub witanią ospałą) ostatnimi czasy coraz bardziej zyskuje na popularności. Dzieje się tak ze względu na moc pozytywnych skutków, jakie daje jej regularne stosowanie.

czytaj całość