Jak gimnastykować własną duszę?

Fitness Duchowy

Bez wątpienia każdemu z nas zdarzały się momenty, gdy za oknem widniał pochmurny dzień, a my mimo przygnębiającej aury byliśmy radośni, spokojni i pełni pogody ducha. Chcesz czuć się tak każdego dnia? Zastosuj niezbędne zasady, zapewniające każdemu z nas wspaniałe samopoczucie i komfortowy byt.

Ogólne nastawienie o poranku

Pierwsza myśl, która przyjdzie Ci do głowy po przebudzeniu oraz ogólne nastawienie przed wyjściem z domu naprawdę pełni bardzo ważną rolę w utrzymaniu dobrego nastroju przez cały dzień. Jeśli rano wstajesz z łóżka i towarzyszy Ci przekonanie, że znów musisz iść do „tej potwornej pracy” i nie wiesz, jak wytrwasz tam 8 godzin, wiedz, że tego dnia świetny humor nie zapuka do twoich drzwi. Istotne jest, abyś wygonił raz na zawsze z głowy tego typu myśli. Przyjęcie pozytywnego stosunku jest niezwykle ważne, ponieważ może zagwarantować nam równowagę psychiczną.

Pamiętaj również, aby wieczorem, gdy kładziesz się spać, nie rozmyślać o problemach, nie zaprzątać sobie głowy sytuacjami stresowymi. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie: „Co dobrego spotkało mnie dzisiejszego dnia?”, „Jakie mam plany na kolejne dni?”, „Co powinnam zrobić, aby spędzony czas przynosił mi satysfakcję?.

Doceń siebie!

Masz w nawyku ciągłe narzekanie, niezadowolenie z podjętych decyzji i poczynań? Skończ z tym! Zacznij uśmiechać się do siebie. Spójrz w lustro i doceń to, jak wyglądasz. Nie wytykaj swoich wad - znajdź w sobie pozytywne aspekty. Zastanów się, co lubisz w swojej osobie, co w tobie jest piękne. Doceń to, jak bardzo się starasz, jakie są tego efekty, jak się realizujesz. Wyniki licznych badań psychologicznych potwierdzają, iż po pierwszym razie, gdy uśmiechniesz się do samego siebie - poczujesz się odprężony, a troski zaprzątające twoją głowę momentalnie się ulotnią.

Poranna gimnastyka

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego nasi dziadkowie od zawsze powtarzali, że o poranku, zaraz po otwarciu oczu wykonują kilka ćwiczeń? Aktywność fizyczna po przebudzeniu jest niezwykle ważna. Pozwala rozluźnić i rozciągnąć ciało, dzięki czemu czujemy się pobudzeni, mniej zmęczeni i zyskujemy energię, niezbędną do codziennego funkcjonowania. Poranny jogging, czy nawet spacer spełnia pozytywną rolę w utrzymaniu dobrego samopoczucia. Gdy przebywasz na świeżym powietrzu, dbasz o dotlenienie całego organizmu, na skutek czego możesz być spokojny o dobre samopoczucie przez cały dzień.

Dostrzeż piękno otoczenia!

Gdy otacza nas stały pęd za doskonaleniem się, rozwijaniem kariery zawodowej oraz wypełnianiem obowiązków, zapominamy o oczywistych elementach codzienności, które z pozoru mogą wydawać się błahe, a tak naprawdę są niezwykle istotne w utrzymaniu dobrej kondycji psychicznej. Nie pamiętamy, aby dostrzegać nieistotnego. Doceń to, że sąsiad uśmiecha się do Ciebie na klatce schodowej, koleżanka macha na powitanie zza szyby samochodu, mąż daje Ci buziaka w policzek, gdy wraca zmęczony z pracy, dziecko przynosi szóstkę za wypracowanie z języka polskiego. Dostrzeż aspekty, które mogą sprawić ci przyjemność. Ciesz się słońcem, śpiewem ptaków, muzyką, którą słyszysz w radiu, wspólnie wypitą kawą z mamą, chwilą relaksu z książką na tarasie, wolnym weekendem, który możesz spędzić na świeżym powietrzu z bliskimi, kilkudniowym urlopem, gdy przebywasz miejscu oddalonym od zgiełku. Nie możemy zapominać o tego typu sprawach, ponieważ to właśnie one, złożone w spójną całość, tworzą szczęśliwe życie.

Artykuły

Suplementy na poprawę samopoczucia

Stresujący tryb życia, stałe problemy, natłok obowiązków, kłótnie z partnerem, choroba bliskiej osoby - to tylko kilka czynników, które mogą powodować obniżenie nastroju. Na dodatek, jeśli często towarzyszą nam wahania pogody, a nawet latem ilość słońca jest znikoma, zwyczajnie nasze samopoczucie ulega pogorszeniu.

czytaj całość

Sposoby na poprawę samopoczucia i samozadowolenia

Smutek i przygnębienie, to emocje, które towarzyszą każdemu z nas. Czasami czynnikami powodującymi taki stan rzeczy są drobne problemy w domu lub w pracy. Przez sytuacje stresowe stajemy się apatyczni, drażliwi, skłonni do płaczu, towarzyszą nam wahania nastroju oraz brak ochoty na wykonywanie jakichkolwiek czynności.

czytaj całość

Medytacja spokojnego serca dla początkujących

Chcesz wyciszyć swój umysł, oczyścić sferę psychiczną, pozbyć się zaprzątających głowę negatywnych myśli? Poznaj jedną z najczęściej stosowanych technik medytacji, która pozwoli Ci zniwelować uczucie lęku, niepokoju, złości i rozdrażnienia. Wpływ medytacji na organizm ludzki od wielu lat podlega rozmaitym badaniom, m.in tym przeprowadzonym w Stanach Zjednoczonych, które wykazały, iż wykazuje ona niezwykle głębokie i zbawienne działanie na psychikę.

czytaj całość

Dieta na dobre samopoczucie

Pojęcie diety znane jest każdemu z nas, zwłaszcza w kontekście odchudzania. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, iż żywienie może mieć istotny wpływ na naszą psychikę. Naukowcy z całego świata od lat prowadzą badania nad wpływem poszczególnych substancji w żywności na funkcjonowanie całego organizmu ludzkiego.

czytaj całość

Ashwagandha na stres i depresję - czy naprawdę działa?

Ashwagandha (inaczej nazwana żeń-szeniem indyjskim lub witanią ospałą) ostatnimi czasy coraz bardziej zyskuje na popularności. Dzieje się tak ze względu na moc pozytywnych skutków, jakie daje jej regularne stosowanie.

czytaj całość